Kamis, 15 Mei 2008

KATA-KATA PENGHIBUR




ANYWHERE IS A PLACE OF PRAYER

IF GOD IS THERE


I Have prayed on my knees in the morning,

I have prayed as I walked along,

I have prayed In the allence and darkness

And I've prayed to the tune of a song.

I Have prayed in the midst of triumph

And I've prayed when I suffered defeat,

I have prayed on the sands of the desert

And where the waves of the ocean beat.

I have prayed in a velvet-hushed forest

Where the quietness calmed my fears,

I have prayed through suffering and heartache

When my eyes were blinded with tears.

I have prayed in churches and chapels,

Cathedrals and synagogues, too,

But often I've had the feeling

That my prayers were not getting through.

And I realized then that Our Father

Is not really concerned where we pray

Or impressed by our manner of worship

Or the eloquent words that we say....

He is only concerned with our feelings,

And He looks deep into our heart

And hears the cry of our soul's deep need

That no words could ever impart.....

So it isn't the prayer that's expressive

Or offered in some special spot,

It's the sincere plea of a sinner

And God can tell whether or not

We honestly seek His forgiveness

And earnestly mean what we say,

And then and then only He answers

The prayer that we fervently pray.



DIMANA SAJA

ADA TEMPAT BERDOA

JIKA TUHAN ADA DISANA


Saya berdoa sambil berlutut setiap pagi,

Saya berdoa sambil berjalan kaki,

Saya berdoa dalam keheningan dan kegelapan

Dan saya berdoa menurut irama sebuah nyanyian.

Saya berdoa di tengah kemenangan

Dan saya berdoa ketika menderita kekalahan,

Saya berdoa di gurun pasir

Dan di mana ombak samudera menghempas.

Saya berdoa di hutan yang sunyi

Di mana keheningan meredakan ketakutanku,

Saya berdoa dalam penderitaan dan sakit hati

Ketika air mataku mengalir deras.

Saya berdoa di gereja dan di kapel,

di katedral dan sinagoga juga,

Namun seringkali saya merasakan

bahwa doaku tidak mencapai tujuannya.

Dan ketika itu saya menyadari bahwa Bapak Kita

Tidak memperhatikan di mana kita berdoa

Atau terkesan oleh cara kita memanjatkan pujian

Atau kata-kata yang kita gunakan......

Ia hanya memperhatikan perasaan kita,

Dan Ia melihat ke dalam hati kita

Serta mendengar kebutuhan jiwa kita yang mendalam

Yang tidak dapat diutarakan dalam kata-kata......

Jadi bukanlah doa yang penuh perasaan

Atau doa yang dipanjatkan di tempat yang khusus,

Tetapi permohonan yang tulus dari seorang pendosa.

Tuhan mengetahui

Apakah kita benar-benar memohon pengampunanNya,

Apakah kita bersungguh-sungguh dalam kata-kata kita,

Dan hanya pada saat itu lah Ia akan menjawab

Semua doa yang kita panjatkan

dengan sungguh-sungguh

Tidak ada komentar: